Dag 3

21 augustus 2019 - Praag, Tsjechië

Hoi!

Vandaag is het eigenlijk weer onze laatste dag in de prachtige stad Praag😔

Voor deze laatste dag hebben wij natuurlijk geen wekker gezet! We hebben lekker uitgeslapen (naja uitslapen voor mij is tot max 10 uur als ik niet hoef te werken🤷🏻‍♀️). Vandaag hebben we geluncht in het hotel, je kon voor €7 euro lekker genieten van het openbuffet😌🥰. Na de lunch zijn we weer op stap gegaan, vandaag zijn we wel wat later weg gegaan omdat we anders zo snel klaar zijn met de dag.

We zijn eerst naar Petrin gegaan, je kont met de kabelbaan naar boven, je had 2 stops. De eerste stop was bij een restaurantje onderweg naar boven en de laatste stop was dan het eindpunt helemaal boven aan de top. Wij hebben er natuurlijk voor gekozen om helemaal naar de top te gaan! Eenmaal aangekomen kwam je in een rozentuin, allemaal mooie rozen en bloemen, je had hier ook bankjes staan dus kon je lekker zitten en genieten van je uitzicht op de mooie plantjes. We zijn verder gelopen en kwamen uiteindelijk op een ander plekje met bankjes, wat een uitzicht!😍😍 Praag lag onder je voeten, als er iets is waar ik van hou dan zijn het plekken waar je mooi uitzicht hebt. We zijn vanaf boven naar beneden gelopen tot aan het restaurant en hebben daar wat gedronken, met natuurlijk een prachtig uitzicht 😌. We zijn hier vandaan verder gegaan met de kabelbaan want naar beneden lopen is net zo vermoeiend als dat je helemaal naar boven moet😅.

Vanaf Petrin zijn we doorgelopen naar de waterfietsen! We hadden mooi weer dus we zijn lekker een uurtje op het water geweest, wat was de zon heerlijk! Na een uur waterfietsen zijn we doorgelopen naar de Charles Bridge, wat een drukte hier, je zou bijna denken dat ze gratis spullen weggeven en dat het daarom zo druk is 😅. Het was zo druk op de brug, het leek een eeuwigheid te duren om over die brug heen te gaan🤷🏻‍♀️ We hebben wat rondgelopen, souvenir winkeltjes in en uit gelopen en hebben uiteindelijk een mooi plekje gevonden waar we konden eten. Voor mij was het pizza en voor Carmen pasta.

Na het eten hebben we de tram genomen naar het Praagse burcht (kasteel). Ook hier was het prachtig. We hebben hier een aantal mooie foto’s gemaakt en zijn daarna weer naar de tram gelopen om naar het hotel te gaan. Oh en trouwens, je kan hier heel makkelijk zwart rijden want niemand controleert wat, dus mocht je een keer naar Praag gaan, geen kaartjes kopen voor de metro, tram of bus 😂.

Dit was onze laatste dag, morgen gaan we vroeg uit bed om goed te ontbijten en onze spullen in te pakken. We vliegen om 15:25 weer terug naar Eindhoven. Ik zal morgen nog een verhaaltje schrijven over onze terug reis.

Lots of kisses xox

Murv