Dag 1

21 augustus 2019 - Praag, Tsjechië

Hoi!

In mijn vorige blog had ik gezegd dat ik jullie zou vertellen waar we naar toe zouden gaan, maar eerst wil ik vertellen wat we dachten waar we naar toe zouden gaan. Carmen zei; ik denk dat we naar Milaan of Praag gaan, ik zei; Ik denk dat het Duitsland of Praag gaat worden. ( we hadden natuurlijk het weerbericht al gekregen voor de dagen dat we daar zouden zijn, dus Merve had stiekem zitten kijken naar de steden met die weersverwachtingen🤭🤫). Daar zaten we dan op het vliegveld, met ons theetje, af te tellen :)) nouuuu dat laatste kwartiertje ging maar niet voorbij😒. Het was eindelijk 05:30 en we mochten onze code invoeren op de surprise me site! Iets van binnen zei tegen mij dat het echt maar dan ook echt Praag zou worden!

En ja hoor Praag it is!!!! Ik wilde zelf heel graag Praag al een keer zien en dit was het moment, superleuk! Carmen was er ook nooit geweest dus het zou echt een avontuur worden voor ons!

We hadden online ingecheckt en zijn door de douane gegaan ( trouwens we hebben nergens ons paspoort laten zien, dus ik had ook gewoon Pientje kunnen zijn🤔).

We hebben nog wat gegeten voor dat we het vliegtuig in mochten (ook hier geen paspoort laten zien, gewoon door het poortje met onze boardingpass). Carmen en ik mochten alleen handbagage meenemen van max 10kg. Het is dus zo dat bij Transavia dat alleen de eerste 70 mensen hun bagage mee mogen nemen en de rest doen ze bij de ruimbagage, dat was voor ons dus ook het geval, wel fijn aan de ene kant maar aan de andere kant moesten we natuurlijk wachten op onze bagage.

Onze reis naar Praag duurde maar een uur, dat was wel erg lekker, ik heb natuurlijk gewoon even een half uur liggen pitten 😂.

Vanaf het vliegveld naar het hotel was ook snel, we moesten eerst natuurlijk even uitvogelen hoe het zat met de bus en metrolijnen, na een paar minuten naar de borden te hebben gekeken wisten we hoe we moesten gaan. Alles was natuurlijk in het Tsjechisch🤪.

We zijn eerst het centrum in gegaan om lekker te ontbijten, we hebben gegeten bij Vegg Go. Tot onze verbazing zaten we tegen over ons hotel 😬. We hebben ingecheckt in het hotel en hebben even 2 uur geslapen om bij te komen. Rond een uur of 16:00 zijn we de straat op gegaan om alles te verkennen. Alles zat lekker dichtbij, winkelcentrum, eet tentjes etc. Super chill natuurlijk allemaal!

We hebben uiteindelijk een plekje gevonden om lekker te eten, ik had een heerlijke caeser salade en Carmen had een traditioneel gerecht genaamd: Švíková. Vraag me niet wat het was, zoek het maar op 🤪. Na het eten dachten we ja, wat gaan we doen? Het was nog best vroeg en wilde niet zo vroeg terug naar het hotel. We dachten misschien kunnen we naar de bioscoop🤷🏻‍♀️ Dit hebben we natuurlijk ook niet gedaan, we hebben gekozen voor een heerlijke Thaise massage!!! We hebben een uur mogen genieten en oh wat was het heerlijk. In nederland kies ik in ieder geval niet meer voor een normale massage 😌. Na de massage zijn we naar het hotel gelopen, mooie foto’s genomen met de zonsondergang.

nou dit was dus dag 1 deel 2, tot de volgende blog dan maar weer!

Lots of kisses xox

Murv